Wednesday 25 April 2012

BFF - NURADILAHTULAKMAR



hye .....disebabkan sorang mafia nie suruh aku citer pasal dia so aku da lah serba sedikit cerita nak cerita pasal dia (yang terasa nuradilahtulakmar I accept your challenge because I just get to know you in the eight years of our friendship okay)  pada 2hb 1 tahun 2005 aku telah ditakdirkan untuk berpidah sekolah ke sekolah kebangsaan pokok sena....disitu aku mengenali seorang pelajar perempuan yang berperwatakan lembut pendiam jarang bersembang (perwatakan dulu hehehe)nama dia Nuradilahtulakmar hubungan kami taklah rapat sangat dalam kelas mula kenal dengan lebih rapat pun dekat kelas kafa.........tapi bila masuk tahun enam aku dengan dia mula rapat sebab kami 1 kepala 1 geng 1 kawasan tempat tinggal 1 malaysia hehehe.....waktu di tahun enam tue kita orang memang rapat sangat-sangat disebabkan satu kisah (aku tak nak cerita..ifa kau sendiri pun tahu /MAS) dalam group kita orang ni ada empat orang aku, ifa, nurus dan hazikah ...kita orang memang kamceng dah macam adik beradik dah ..kemana saja sentiasa berempat tak pernah putus ...habis saja menduduki peperiksaan UPSR kami jadi gila-gila ...habis satu sekolah kami konker tak bagi sapa dah....ada 1 episod ni yang memang aku tak boleh buang dari kepala otak aku waktu aku dengan geng baru balik dari tandas (tempat lepak kami) ifa waktu tue tengak ashik mengusah seorang pelajar  lelaki ni aku pulak dengan gatal tangannya pergi tarik tangan ifa sebab dah sampai depan depan pintu kelas dengan tak sengajanya ifa punya muka terbelaga dengan pintu tue budak laki yang ifa dok usah tue gelakkan dia...malu tak terkira lerrr .....tapi bila masuk saja tingkatan 1 kami berpisah sebab lain sekolah..........tiba-tiba nak dijadikan cerita waktu tahun 2010 ifa pindah mai sekolah aku seronok sangat-sangat sabab dapat sekolah dengan dia dah la satu kelas tu pun puas dia mintak dekat cikgu sabariah sebab dia nak masuk kelas dengan aku juga......ewm waktu tahun 2011 tetiba aja ifa kena pindah sekolah....nak buat macam mana jodoh kami tak kuat ....tapi kita orang masih lagi berhubung sampai sekarang sebab dia BFF aku selamanya.......dalam 8 tahun kami berkawan dah macam perangai dia aku kenal dari yang buruk hingga  yang baik dengan perangai mafia tak tentu hala dia tue semualah...dalam 8 tahun ni juga semua lelaki yang ashik kacau hidup dia aku kenal dan boleh hafal (Mr I, Mr MAS, Mr A, Mr F dan banyak lagi.....) dan family dia pun aku kenal......dia ada abang, dia ada adik lelaki seorang adik perempuan 3 orang....dah macam-macam pengalaman aku lalui dengan dia.....aku cuma berdoa persahabatan kami kekal selamanya kaulah sahabat ku dunia dan akhirat..... 당신을 너무도 사랑 하니까
p/s kepada korang kawan-kawan aku yang aku tak cerita dalam ni bukan bererti aku tak sayang korang aku sayang cuma aku nak cerita pasal mafia kita nie aje wat masa sekarang nie nanti kalau ada kelapangan aku cerita pasal korang pulak 실례합니다.......

1 comment:

  1. sayang kau ketat ketat ifa... semoga persahabatan kita kekal sehingga ke syurga insyaallah

    ReplyDelete