Thursday 10 May 2012

KEPUTUSAN YANG PENTING DALAM HIDUP

setiap orang mesti pernah melalui perkara yang kita sendiri x tau nak buat keputusan macam mana ..aku baru-baru nie bingung nak buat keutusan tentang tingkatan enam. aku dapat tawaran ingkatan enam aliran sain ramai yang kata susah aku tak tau sama ada nak teruskan tingkatan enam dengan aliran yang aku dapat tu atau nak tukar kealiran kemanusiaan...tapi akhirnya aku dah dpat buat satu keputusan iaitu aku akan menukar aliran yang aku dapat ke aliran kemanusiaan. apabila sudah memilih aliran kemanusiaan aku keliru samada nak ambil subjek akaun atau pengajian perniagaan......susah kita nak tentukannya sebab ianya berkaitan dengan masa depan kita ....aku takut nanti menyesal aku menyesal di kemudian hari...namun aku rasa aku telah mendapat semangat dengan sokongan orang yang terdekat ..aku telah membuat keputusan untuk mengambil subjek pengajian perniagaan. aku harap engan keputusan yang telah dibuat ini aku tidak akan menyesak di kemudian harinya...insyaallah...... nampaknya aku akan menyambung pengajian aku di tingkatan enam ini di sekolah menengah kebangsaan pokok sena dan selamat tingga smk dato' syed omar... dengan keputusan yang telah aku buat ni aku gembira sangat-sangat sebab tak lama lagi aku akan berjumpa semula sahabat-sahabat lama dan guru-guru ku yang tersayang.... aku amat merindui kamu semua...izni, fatin, cikgu wan, cikgu syamsilah, cikgu makalthom dan tak lupa ummi tipah ..... moga-moga aku akan terus ber semangat untuk belajar di smkps dengan adanya sahabat-sahabat dan guru-guru disisi ku....
disebabkan aku memilih aliran kemanusiaan untuk meneruskan pembelajan aku di tingkatan enam ini aku akan mengambil subjek perniagaan, pengajian Am, bahasa malaysia dan ekonomi..dan tak lupa yang wajib sebelum aku ambil ijazah MUET.... aku harap aku akan berjaya dalam peperiksaan STPM tahun 2013 ini... sebenarnya exam kami mungkin lebih awal sebab tahun ni pakai sistem semester.....setiap penggal akan ada peperiksaan STPM lah jawapnya ...aku harapa aku akan berjaya dalam peperiksaan STPM kali ni(macamlah aku pernah ambil STPM sebelum ni hahaha)..amin

No comments:

Post a Comment