Friday 23 August 2013

seorang muslimah

assalamualaikum...
lama tak update. kesian blog nie. time tadak blog gatal tangan nak berblog. bila dah ada malas nak update. nilah sikap manusia tak reti nak menghargai. bila ada nanak bila dah ada abaikan.

okay topik malam nie muslimah. seorang muslimah. seorang perempuan tue belum tentu muslimah tapi seorang muslimah itu sudah tentu perempuan dan solehah. nie kata-kata kak ikin dekat syaza time usrah kami malam nie. ! hewm susah nak jadi seorang muslimah yang sejati sebab banyak benda yang kita kena korbankan sebab kalau kita berkorban dari sekarang insya-Allah akan hadir sesuatu yang indah untuk kita nanti.
 kak ikin ~  Ibarat, tanam pokok, tggu besar, pokok ni yg akan teduh kan kita nnti, tp kena sabar tggu bpuluh tahun baru pokok ni nk rendang tp bila pokok da rendang, da teduh kan kita, Msti kita selesa, time tu kita x blh nk pinjam pokok org lain utk bteduh, masa tu baru kita  akan sedar, skrg kita lalai lg. Doa bbyk minta Allah kasi hidayah. Susah nk dpt hidayah Allah dik. Takut kita x buat apa yg Allah suruh tp Allah tetap kasi kita nikmat tp dln bentuk apa? Dlm bentuk istidraj.

istidraj ~  Pemberian Allah kepada manusia, tapi bukan dlm redha Allah tp pberian Allah kpd manusia dlm keadaan murka, jd nya tidak ada barakahnya

berkorban banyak benda yang perlu dikorbankan contohnya bagi syaza sebagai seorang kpopers memang benda nie satu pengorbanan yang cukup susah nak buat. yalah elok kita niat di hati nak jauhkan dari benda lagha macam tue ada jer yang datang menghasut contohnya jumpa poster-poster lama macam tue. kita akan rasa "alahai rindunyaaa" rasa bodoh sat sebab rindu benda-benda macam tue. Astagfirullahhalazim... sorry kepada penggila kpop yang terasa.
kak ikin ~ cepat tggal bnda lagha, takut Allah murka, muhasabah diri..
susahnya nak buang semua benda tue dari hidup sebab iman tak kuat, hati dok goyah, syaitan dok menghasut, nafsu dok menggila. contohnya syaza nak delete folder folder file file benda lagha dalam lappy nie susahnya.. .
doa banyak-banyak mintak Allah bukakan hati kuatkan iman nak menghadapi semua nie.
menangisi sesuatu yang sia-sia. bersyukur sebab masih belum terlambat.
berubahlah disaat Allah mengetuk pintu hati kita, tak semua orang boleh dapat.berusaha mencari ilmu jangan ilmu mencari kita.
#harap kita semua dapat manjadi muslimat yang sejati dan di redhai Allah s.w.t ...kepada semua wanita .#MelawanGodaanSyaitan
~bersalahkan sekiranya kita nak berubah kearah kebaikan? tak salah berubahlah selagi ada masa jangan smpai terlambat.
kak ikin ~ Allah hantar akak untuk jadi penguat hati ini.. adanya Cb tempat pertemuan kita dari 0 sehingga sekarang. kepercayaan keikhlasan dan kekuatan tue mengikat silaturrahim kita. ukhwah fillah.  thank you so much tak terbalas rasanya . filling lucky.



p/s entry berterabuq nie ada sumber inspirasi usrah dgn kak ikin malam nie.. =D

No comments:

Post a Comment